Over ons

De gezichten achter Stichting Make Memories, zijn Melissa Hendriksen, Wendy Reemst en Markwin den Hartog. Melissa en Wendy zijn het initiatief gestart na een spontane actie in de coronaperiode, waarbij zij bloemen hebben bezorgd bij alleenwonende ouderen. Door de positieve reacties en het gevoel wat Melissa en Wendy toen kregen, is het idee voor de stichting ontstaan. Zij omschrijven dit initiatief zelf in de mooie woorden:

“Wij zijn dit gestart omdat wij mensen niet uit hun moeilijke situatie kunnen helpen. Maar wat wij wel kunnen is de mensen een hart onder de riem steken, door te laten zien dat er aan hen gedacht wordt. Al is het maar om de mensen hun zorgen een tijdje te laten vergeten. Daar gaan we voor! Het is een gevoel dat wij hebben vanuit ons hart. Dat we dit kunnen en mogen doen geeft ons enorm veel positieve energie!

Stichting Make Memories werd snel uitgebreid met hele enthousiaste vrijwilligers, waaronder Markwin den Hartog en sinds die tijd doen zij er alles aan om echte onvergetelijke dagen te organiseren voor mensen die ernstig ziek zijn.

Melissa: Ik hoop dat door het werk van de stichting de wereld een stukje mooier wordt. ,,Ik heb van jongs af aan al dat ik het heel moeilijk vindt als ik hoor dat iemand erg ziek is. Want je kunt vaak niets doen. Maar de ogen ervoor sluiten wil ik ook niet. Hoe mooi is het dan als je mensen toch iets moois kunt geven: een herinnering. Want die is blijvend.’’

Melissa Hendriksen

Wendy: Er is zoveel verdriet om ons heen en we kunnen daarvoor ons hoofd in het zand steken maar wat is er mooier om ervoor te kunnen zorgen dat ze dit verdriet voor even los kunnen laten. Die mensen voor even te ontzorgen, zien genieten en samen nieuwe herinneringen te zien maken. Het geeft mij een warm gevoel en ik ben blij deel uit te maken van deze mooie stichting.

Wendy Reemst

Markwin: Ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van deze mooie stichting, helaas weet ik uit ervaring dat gezond zijn en toekomstplannen niet vanzelfsprekend zijn. Hoe mooi is het dat we mensen een mooie dag kunnen geven in een donkere tijd, toch even de zon weer laten schijnen en alle narigheid vergeten. Dat is ook mijn drijfveer om verder te gaan waar we mee bezig zijn!

Markwin den Hartog