Veel Gestelde Vragen (FAQ)

1. Voor wie is Stichting Make Memories bedoeld?
Stichting Make Memories is er voor ernstig zieke mensen of mensen in een tragische situatie die
wel een bijzondere ervaring kunnen gebruiken. We richten ons specifiek op mensen in het midden
van Nederland. Jong en oud!
2. Hoe kan ik iemand aanmelden voor een Memoriedag?
Iemand aanmelden kan eenvoudig via onze website. Vul het aanmeldformulier in en wij nemen zo
snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.
3. Wat voor soort ervaringen organiseren jullie?
De ervaringen die we organiseren zijn volledig afgestemd op de wensen van de zieke persoon en
zijn of haar naasten. Dit kan variëren van een dagje naar de dierentuin tot een helikoptervlucht, een
ballonvaart, of een ritje in een bijzondere auto. Geen wens is te gek voor ons!
4. Hoe wordt bepaald welke ervaring het beste bij de persoon in kwestie past?
Nadat iemand is aangemeld, nemen we contact op om samen te bespreken wat het beste bij de persoon en het gezin past. We kijken naar de interesses en mogelijkheden om zo een ervaring op maat te organiseren.
5. Hoeveel kost een Memoriedag?
De ervaring wordt volledig gefinancierd door Stichting Make Memories.
6. Hoe betrokken is de stichting op de dag zelf?
Ons team is alleen bij de start van de dag aanwezig om alles in goede banen te leiden. Daarna laten we het gezin of de naasten in privacy genieten van hun dag, zodat zij optimaal kunnen genieten van elkaar en de bijzondere ervaring.
7. Kan ik ook zelf bijdragen aan Stichting Make Memories?
Ja, dat kan zeker! We zijn altijd op zoek naar sponsors en donaties om ons werk voort te kunnen zetten. Een donatie doen kan via onze website. Sponsor worden? Neem contact met ons op om te bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
8. Komt iedereen in aanmerking voor een Memoriedag?
We reageren op iedere aanvraag, maar helaas kunnen we niet garanderen dat elke ervaring daadwerkelijk gerealiseerd kan worden. In dat geval zoeken we samen naar een alternatief of kijken we wat er wel mogelijk is.
9. Hoe snel kan een Memoriedag worden georganiseerd?
Dit hangt af van verschillende factoren, zoals de gezondheidstoestand van de zieke persoon en de beschikbaarheid van de gewenste ervaring. We streven ernaar om alles zo snel en soepel mogelijk te regelen, zodat de ervaring op het juiste moment plaatsvindt.
10. Hoe blijf ik op de hoogte van de activiteiten van Stichting Make Memories?
Je kunt ons volgen op social media om op de hoogte te blijven van al onze activiteiten en nieuwe initiatieven.